Hylperzone
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoog komen bij Google.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoog komen bij Google. Empty Hoog komen bij Google.

Bericht  putsiej za nov 15, 2008 12:37 pm

De structuur van je website
In deze tutorial leg ik je uit hoe je optimaal scored bij Google. Ik ga er vanuit dat je geen frames gebruikt maar gewoon tables. Wanneer je frames gebruikt zou ik direct overstappen naar tables want wanneer je pagina uit frames bestaat, indexeert Google je website erg slecht, omdat Google geen frames herkent.

Google kijkt naar de volgorde van je code. Alles wat in de code bovenin staat, wordt belangrijker geacht dan hetgeen wat onder aan je code staat. Tegenwoordig zou je met CSS (Cascading Style Sheets) je website moeten opbouwen. Wanneer je een complexere layout hebt ontworpen en je wordt gek van CSS dan doe je dit al gauw met tables. Ook de nieuwe versie van PHPhulp is niet uit alleen maar divjes opgebouwd, maar bestaat ook voor een groot deel uit tables.

Om te scoren bij Google moet je dus zorgen dat je main tabel (met al jou belangrijke teksten waar je website om draait), zo hoog mogelijk in de code (source / bron) terug te vinden is. Dit zorgt ervoor dat alle belangrijke informatie zo hoog mogelijk wordt opgenomen door Google.

HTML opmaak
Allereerst zorg je ervoor dat de title van je pagina (<title> en </title>) overeenkomt met het onderwerp van je pagina. Als je bijvoorbeeld de pagina tutorials hebt, moet ook de titel van je pagina ‘tutorials’ heten.

Je kunt d.m.v. standaard HTML tags, aangeven wat erg belangrijk is en wat juist minder belangrijk is. Dit doe je door titels van je pagina, ook in de pagina zelf te noemen in een <h1>tag</h1>. Google zal herkennen dat dit tussen een <h1> tag staat, en zal dit als zeer belangrijk opvatten. Titlels van subpagina’s kun je dan bijvoorbeeld tussen een <h2>tag</h2> zetten.

Wanneer je de <h1></h1> tags gebruikt, zal de tekst die hierin staat, erg groot zijn. Dit omdat <h1> </h1> een koptekst is. Dit kun je simpel met CSS aanpassen. Definieer dit als volgt in je pagina:

Zet dit tussen <head> en <head>:

<style type="text/css">
h1 {
font-family: Verdana; /* lettertype van de tekst */
font-size: 12px; /* groote van je tekst in pixels */
color: #000000; /* kleur van je tekst in html kleur code */
}
</style>

Ditzelfde kun je dus doen met een h2 tag, h3 tag etc.

Vriendelijke URL adressen
Wanneer je gebruik maakt van PHP, heb je al gauw dynamische URL adressen. Dit zijn dus adressen waar je ‘query strings’ mee doorgeeeft (http://www.phphulp.nl/php/tutorials.php?cat=3&id=163&pid=321). Dit is dus onvriendelijk en op een gegeven moment zal Google deze URL adressen niet meer volgen omdat ze gezien worden als spam.

Wat je hieraan kunt doen is gebruik maken van je .htaccess file. Via de .htaccess file kun je dus je URL adressen vriendelijk maken. Wel moet de module MOD REWRITE mee gecompiled zijn bij de installatie van Apache. Je zult dan URL adressen kunnen gebruiken die beter worden opgenomen door Google (bijvoorbeeld: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/163/321). Ik zal binnenkort een PHP tutorial schrijven over MOD REWRITE.

Dit was dus een erg kleine tutorial over het scoren bij Google. Er is nog veel meer waardoor je kunt zorgen dat je goed bij Google wordt opgenomen maar dit vind ik persoonlijk het belangrijkste.

met dank aan phphulp.

/Remco ([H]eadshot)

putsiej

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 14-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoog komen bij Google. Empty Re: Hoog komen bij Google.

Bericht  thalittleboy za nov 15, 2008 2:35 pm

mooie beschrijving Very Happy
thalittleboy
thalittleboy

Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 30-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoog komen bij Google. Empty Re: Hoog komen bij Google.

Bericht  eele za nov 15, 2008 3:36 pm

Bedankt, en nee ik gebruik geen Frames =] Gewoon CSS en tabellen Razz

eele
Admin

Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 29-10-08
Leeftijd : 29
Woonplaats : Hindeloopen

http://www.nlgunz.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoog komen bij Google. Empty Re: Hoog komen bij Google.

Bericht  Jeffa-Man di nov 18, 2008 2:09 pm

Bedankt, Mooi gedaan en perfect uitgelegt Smile
Jeffa-Man
Jeffa-Man

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 17-11-08
Leeftijd : 29
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoog komen bij Google. Empty Re: Hoog komen bij Google.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum